V naší MŠ je realizována ve všech třídách logopedická prevence. Poskytujeme dětem správný řečový vzor, podporujeme u dětí rozvoj komunikačních dovedností – využíváme i neplánovaných aktivit, které vychází z momentální situace.
Zaměřujeme na poslech a převyprávění příběhů a pohádek, které jsou vázány k probíranému tématu. Každý den zařazujeme logopedickou chvilku. Upřednostňujeme výuku prostřednictvím přirozené komunikace mezi dospělým a dítětem, procvičování jazyka a mluvidel spojujeme s pohybem, hudbou, herními činnostmi rozvíjejícími hrubou i jemnou motoriku.
Největší pozornost je věnována dětem ve speciální třídě zřízené přednostně pro děti s řečovými vadami.
Ve všech třídách MŠ probíhají:
- pedagogická diagnostika, stanovení potřebné péče u jednotlivých dětí
- kolektivní logopedické chvilky (myofunkční terapie) pro všechny děti
- individuální logopedické chvilky pro děti z běžných tříd – prováděné podle potřeby vyškolenými učitelkami z běžných tříd
- konzultace s rodiči
Ve speciální třídě zřízené přednostně pro děti s řečovými vadami probíhá:
- podstatně větší míra individuální práce s dětmi
- každodenní spolupráce s rodiči
- spolupráce s logopedy a dalšími odborníky
Aktivity probíhají v jednotlivých třídách, pro individuální práci je využívána logopedická pracovna.
Při zajišťování logopedické prevence a péče těsně spolupracujeme s logopedkou Pedagogicko-psychologické poradny v Pardubicích.